eurobank zmienił właściciela

Sprawdź najważniejsze informacje


Ważne informacje dla Klientów w związku ze zmianą właściciela eurobanku

 

W piątek 31 maja 2019 r. Euro Bank S.A. zmienił właściciela i wszedł do Grupy Banku Millennium. Wcześniej zgodę na przeprowadzenie transakcji pomiędzy Societe Generale a Bankiem Millennium wyraziły Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisja Nadzoru Finansowego.


Proces zmian właścicielskich eurobanku nie ma wpływu na dotychczas zawarte umowy z bankiem. Tym samym nie wymaga podejmowania przez Państwa - jako Klientów eurobanku - jakichkolwiek działań. Państwa umowy z eurobankiem nie zmieniają się.


Zmiana właściciela eurobanku to początek zmian, które docelowo mają doprowadzić do połączenia eurobanku z Bankiem Millennium w jedną instytucję finansową. Na tej stronie będziemy na bieżąco przekazywać wszystkie istotne informacje związane z planowanym połączeniem.


Co to oznacza dla mnie jako Klienta?

  • Twoja umowa z eurobankiem nie zmienia się
  • wszystkie jej zapisy pozostają w mocy
  • nie ma potrzeby podpisywania żadnych aneksów
  • umowy zawarte przez eurobank obowiązują niezależnie od tego, kto jest jego właścicielem
  • numer Twojego konta osobistego pozostaje bez zmian
  • wszystkie karty płatnicze, aplikacja mobilna oraz bankowość internetowa będą działały jak dotychczas
  • hasła, numery PIN oraz wszystkie dostępne dotychczas sposoby autoryzacji transakcji nie zmieniają się

 

  • doradcy eurobanku w placówkach oraz na infolinii są do Twojej dyspozycji
  • adresy placówek wraz z godzinami ich otwarcia są dostępne na stronie eurobanku
  • infolinia pod numerem 19000 jest czynna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu

Pytania i odpowiedzi


  • 1. Dlaczego Bank Millennium zdecydował się na zakup eurobanku od Societe Generale?

    Przejęcie eurobanku jest zgodne ze Strategią Banku Millennium na lata 2018-2020. Dzięki fuzji powstanie większy i bardziej konkurencyjny bank, zajmujący wyraźne siódme miejsce na rynku pod względem wartości aktywów, depozytów i kredytów, ze szczególnie silną pozycją w obszarze kredytów konsumenckich.

  • 2. Czy sprzedaż eurobanku oznacza, że jako Klient eurobanku stałem się automatycznie Klientem Banku Millennium?

    Nie. Zmiana właściciela nie powoduje zmian w zakresie umów zawartych przez eurobank z Klientami. Pozostają więc oni Klientami eurobanku.

  • 3. Czy jako Klient eurobanku docelowo stanę się Klientem Banku Millennium? Kiedy może to nastąpić?

    Klienci eurobanku staną się Klientami Banku Millennium w momencie tzw. fuzji prawnej, czyli połączenia spółek Bank Millennium S.A. oraz Euro Bank S.A. w jedną instytucję finansową. Wówczas stroną wszystkich umów z Klientami automatycznie stanie się Bank Millennium. Nie będzie to wymagało podpisywania żadnych aneksów do umów. Fuzja prawna jest zaplanowana na trzeci kwartał 2019 r. Na tej stronie będziemy na bieżąco przekazywać informacje na ten temat.

  • 4. Czy jako Klient eurobanku mogę wykonywać operacje w placówkach Banku Millennium lub za pośrednictwem infolinii Banku Millennium (np. zlecić przelew z rachunku w eurobanku)?

    Nie. Klienci eurobanku niezmiennie mają do dyspozycji placówki oznaczone logiem „eurobank”, a także infolinię eurobanku pod numerem telefonu 19000.

  • 5. Czy mogę logować się do bankowości elektronicznej Banku Millennium (systemu Millenet, aplikacji mobilnej)?

    Nie. Klienci eurobanku nadal mogą logować się i korzystać z bankowości elektronicznej eurobanku. Korzystanie z serwisów Banku Millennium będzie możliwe po połączeniu systemów obu banków, które jest planowane na IV kwartał 2019 r.

  • 6. Czy sprzedaż eurobanku oznacza, że mogą wystąpić jakiekolwiek opóźnienia w realizacji transakcji, np. przelewów krajowych i zagranicznych?

    Nie. Zmiana właściciela eurobanku nie ma żadnego wpływu na bieżącą działalność eurobanku, w tym na realizację transakcji.

  • 7. Czy marka eurobank zniknie z rynku?

    Docelowo planowana jest zmiana marki eurobank na Bank Millennium (tzw. rebranding). Jest to ostatni z etapów łączenia banków.

  • 8. Czy placówki eurobanku zostaną zlikwidowane?

    eurobank na bieżąco dostosowuje liczbę i lokalizację placówek do potrzeb rynkowych. W nowym, połączonym banku placówki eurobanku będą funkcjonować pod szyldem Banku Millennium.

  • 9. Czy placówki eurobanku zostaną zamienione na placówki Banku Millennium?

    eurobank na bieżąco dostosowuje liczbę i lokalizację placówek do potrzeb rynkowych. W nowym, połączonym banku placówki eurobanku będą funkcjonować pod szyldem Banku Millennium.

  • 10. Czy moje oszczędności zgromadzone w eurobanku są bezpieczne?

    Tak. Zmiana właściciela eurobanku nie wpływa na zobowiązania eurobanku wobec Klientów. Wszystkie umowy zawarte przez bank prawnie i faktycznie obowiązują bez zmian niezależnie od tego, kto jest właścicielem. Dodatkowo depozyty Klientów zgromadzone w eurobanku są objęte ochroną Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Gwarantuje on Klientom ochronę depozytów do równowartości 100 tys. euro.

  • 11. Gdzie mogę sprawdzić, że kondycja finansowa eurobanku jest dobra i nie muszę obawiać się o swoje oszczędności w nim zgromadzone?

    eurobank prowadzi otwartą politykę informacyjną wobec Klientów, akcjonariuszy, nadzorców i wszystkich uczestników rynku. Raporty roczne oraz pełne sprawozdania finansowe eurobanku są dostępne na stronie: https://eurobank.pl/o-banku/relacje-inwestorskie/

  • 12. Czy moje konto osobiste w eurobanku po sprzedaży eurobanku zachowało swoje dotychczasową nazwę i numer?

    Tak. Zmiana właściciela nie wpływa na ofertę produktową eurobanku oraz umowy zawarte z Klientami. W tym przypadku nazwa oraz numer konta pozostają więc bez zmian.

  • 13. Mam konta osobiste zarówno w eurobanku, jak i w Banku Millennium. Czy sprzedaż eurobanku oznacza, że zostały one połączone w jedno?

    Nie. Po sprzedaży eurobanku, zarówno eurobank jak i Bank Millennium pozostają odrębnymi bankami. Oznacza to, że w takim przypadku Klient ma nadal do dyspozycji rachunki w obu instytucjach.

  • 14. Czy jako posiadacz konta osobistego w eurobanku mogę dalej korzystać z bankowości internetowej, mobilnej i innych rozwiązań technologicznych eurobanku?

    Tak. Zmiana właściciela eurobanku nie ma wpływu na dostęp do dotychczasowej oferty i rozwiązań technologicznych eurobanku.

  • 15. Czy pożyczka/kredyt, którą spłacam w eurobanku, dalej obowiązuje?

    Tak. Zmiana właściciela eurobanku nie ma wpływu na zobowiązania Klientów wobec eurobanku. Pożyczkę/kredyt należy spłacać według dotychczasowego harmonogramu, na wskazany w umowie numer rachunku.

  • 16. Czy sprzedaż eurobanku powoduje zmiany w tabeli opłat i prowizji eurobanku (np. opłaty za przelewy, oprocentowanie pożyczek)?

    Nie. Fakt zmiany właściciela eurobanku nie ma żadnego wpływu na tabelę opłat i prowizji. O ewentualnych zmianach w tabelach opłat i prowizji Klienci są zawsze informowani z odpowiednim wyprzedzeniem.

  • 17. Czy jako Klient eurobanku mogę już korzystać z Blika dostępnego w Banku Millennium?

    Nie. Klienci eurobanku na tym etapie, mają dostęp jedynie do oferty eurobanku.

  • 18. Czy nowa karta płatnicza, którą dostanę do rachunku w eurobanku będzie już miała logo Banku Millennium?

    Zmiana wyłączenie właściciela eurobanku oznacza, że karty płatnicze będą, tak jak dotychczas, oznaczane logiem „eurobank”. Zmiany w tym zakresie nastąpią po zakończeniu ostatniego etapu fuzji, tzw. rebrandingu.

  • 19. Gdzie mogę zadać dodatkowe pytania związane z transakcją sprzedaży eurobanku?

    Zachęcamy do kontaktu z naszymi doradcami na infolinii pod numerem telefonu 19000 oraz w placówkach. Dane kontaktowe pozostają bez zmian, a aktualna sieć placówek i kontaktów znajduje się na naszej stronie internetowej www.eurobank.pl.

Istotne daty:

  • 5 listopada 2018 r. – Societe Generale zawarło umowę sprzedaży eurobanku na rzecz Banku Millennium. Finalizacja transakcji wymaga zgód nadzorców rynku

  • 3 stycznia 2019 r. – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie eurobanku przez Bank Millennium

  • 28 maja 2019 r. – Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na przejęcie eurobanku przez Bank Millennium

  • 31 maja 2019 r. – Bank Millennium sfinalizował transakcję kupna eurobanku od Societe Generale

  • III kwartał 2019 r. – planowane połączenie prawne eurobanku i Banku Millennium w jedną instytucję finansową

  • IV kwartał 2019 r. – planowane połączenie operacyjne eurobanku z Bankiem Millennium

Informacja o plikach cookies

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Pliki cookies gromadzone są w celu tworzenia statystyk, które służą do optymalizacji i modyfikacji serwisu oraz jego narzędzi w celu lepszego dostosowania do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w polityce cookie. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w polityce cookie. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Mobile app
Nowa aplikacja mobilna eurobanku

Sama dostosuje się do użytkownika. Pobierz ją na swoją platformę.

Pobierz